Nei. At Objektivismen er lukket betyr kun at Ayn Rand satte navnet Objektivismen på sitt filosofiske system, dvs. at Objektivismen er et egennavn på hennes filosofiske system. Det er mye igjen å oppdage, og Objektivister vil hevde at all sann filosofi er i overensstemmelse med Objektivismen.
Ayn Rand skrev i 1961 i For the New Intellectual at «the name I have chosen for my philosophy is Objectivism». I en artikkel i 1980 skriver hun at hun er opptatt av å beskytte navnet Objektivismen, og at «anyone using that name for some philosophical hodegepodge of his own, without my knowledge or consent, is guilty of the fraudulent presumption of trying to […] pass his thinking off as mine […] If you agree with some tenets of Objectivism, but disagree with others, do not call yourself an Objectivist…» (The Objectivist Forum, februar 1980). Objektivismen er altså navnet på det filosofiske system som Ayn Rand skapte, og dette filosofiske systemet er fremstilt i de verker hun skrev og publiserte. Det ble også skrevet noen artikler og bøker av andre, men med hennes godkjennelse, og disse er også en del av den Objektivistiske litteraturen.
Den Objektivistiske litteraturen består således av følgende bøker: Anthem (1946), We the Living (1959), The Fountainhead (1943), Atlas Shrugged (1957), Night of January 16th (1968), Who is Ayn Rand? (1961), The Ominous Parallels (1982), og Introduction to Objectivist Epistemology (1979). Nyutgaven av Introduction to Objectivist Epistemology fra 1990 inneholder et nytt appendiks som Ayn Rand ikke har godkjent, og dette er da ikke en del av den Objektivistiske litteraturen. Dessuten er følgende essaysamlinger med: For the New Intellectual: The Philosophy of Ayn Rand (1961), The Virtue of Selfishness: A New Concept of Egoism (1964), Capitalism: The Unknown Ideal (1966), The Romantic Manifesto: A Philosophy of Literature (1969), og Philosophy: Who Needs It? (1982). Ayn Rands artikler i samlingene The Voice of Reason (1988), The Ayn Rand Column (revidert utgave 1998), Return of the Primitive: The Anti-Industrial Revolution (1999) og Why Businessmen Need Philosophy (1999) er også en del av den Objektivistiske litteraturen.
I tillegg er alle artiklene i tidsskriftene The Objectivist Newsletter (1962-1965), The Objectivist (1966-1971) og The Ayn Rand Letter (1971-1976) med. Artiklene som ble publisert i The Objectivist Forum frem til Ayn Rands død er også med. Noe materiale, fortsatt kun tilgjengelig som pamfletter, er også med i den Objektivistiske litteraturen: foredragene «The Moral Factor» (1976) og «Cultural Update» (1978), og intervjuet med Ayn Rand publisert i Playboy i 1964. To artikler som ikke er å finne i noen antologier er også med: «J.F.K.—High Class Beatnik?» i Human Events (1960) og «McGovern is the First to Offer Full-Fledged Statism to the American People» i Saturday Review of the Society (1972).
Objektivismen er altså det filosofiske innhold i alle de nevnte bøker og artikler. Dette betyr at Objektivismen ikke er alt som er presentert i disse verkene; Ayn Rand skrev iblant også om andre emner enn filosofi, og dette materialet er da ikke en del av Objektivismen.
Denne detaljerte listen er en komplett liste over den Objektivistiske litteraturen, og den er i fullt samsvar med Leonard Peikoffs utsagn om at ««Objectivism» is the name of Ayn Rand’s philosophy as presented in the material she herself wrote or endorsed» (Peikoff snakker her om materiale som ble publisert i Ayn Rands levetid). Etter Ayn Rands død har andre Objektivister skrevet bøker, og flere av Ayn Rands etterlatte skrifter er blitt publisert. Disse verkene er dermed ikke en del av den Objektivistiske litteraturen. Dette betyr at Leonard Peikoffs «Objectivism: The Philosophy of Ayn Rand» ikke er en del av den Objektivistiske litteraturen. Dette sier Peikoff selv i bokens forord: Ayn Rand «is not responsible for any misstatements of her views [this book] may contain, nor can the book be properly described as «official Objectivist doctrine»». Således er heller ikke materiale Ayn Rand skrev, men ikke publiserte, en del av den Objektivistiske litteraturen. Dette betyr at Ayn Rands tidlige litterære arbeider, hennes brev, hennes filosofiske journaler og hennes marginalia ikke er en del av den Objektivistiske litteraturen.
Siden Objektivismen er navnet Ayn Rand ga sin filosofi, betyr dette at Objektivismen er et lukket system. Kun Ayn Rand selv kunne tilføye elementer til Objektivismen, og med Ayn Rands død opphørte denne muligheten. Dette betyr selvsagt ikke at Objektivismen inneholder all sann filosofi; men Objektivister vil hevde at all sann filosofi er i overensstemmelse med Objektivismen. Nye oppdagelser innen filosofi, vil, forutsatt at de er sanne, være i samsvar med Objektivismen, men de vil ikke være en del av Objektivismen.